Akademik Danışmanlık

DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS

EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ

Danışmanlık

MADDE 9 – (1) Üniversitenin akademik birimlerine kaydolan her öğrenci için bölüm veya program başkanının önerisi üzerine ilgili birim yönetim kurulunca bir danışman atanır. Danışmanlık süresi ilgili birim yönetim kurulunca tayin edilir.

(2) Danışmanın görevleri şunlardır:

a) Öğrenciye öğrenimi boyunca eğitim-öğretimini ilgili mevzuat çerçevesinde planlayabilmesi konusunda yardımcı olmak.

b) Kayıt yenileme süreleri içerisinde öğrencinin otomasyon ortamında seçmiş olduğu derslerin sınıf ve dönem bazında kontrollerini yaparak, varsa eksiklikleri gidererek onay işlemini gerçekleştirmek.

c) Karşılaştığı sorunların çözüm sürecinde öğrenciye destek olmak.

ç) Üniversite yaşamına uyum, mesleki gelişim ve kariyer konularında öğrenciyi bilgilendirmek.

d) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından öğrenci bilgi sistemi üzerinden mezuniyet işlemi başlatılan danışmanlığındaki öğrencilerin müfredatını inceleyerek almakla yükümlü oldukları zorunlu ve seçmeli dersleri alıp almadıklarını kontrol ederek mezuniyetlerine onay vermek.

(3) Kayıt yenileme (ders kaydı) veya mezuniyet süresi içerisinde geçerli bir mazereti nedeniyle görevinde bulunamayacak olan danışman, bu durumu dilekçe ile birim yöneticisine bildirir. Mazereti kabul edilen danışmanın yerine, aynı usul ile yeni bir görevlendirme yapılır ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir.

 

 

DİCLE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE

SINAV YÖNETMELİĞİ

Danışman atama ilkeleri

MADDE 24 – (1) Anabilim/anasanat dalı başkanlıkları, öğrencilerin elektronik ortamdan sağladıkları formlarda belirttikleri danışman tercihleri doğrultusunda ilgili öğretim üyelerinin görüşlerini de dikkate alarak, her bir öğrenci için danışman önerilerini en geç birinci yarıyılın sonuna kadar bağlı oldukları enstitülere gönderir. Danışman ataması, ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla kesinleşir. Danışman önerisi zamanında yapılmayan veya danışman önerisi uygun görülmeyen öğrencilere ilgili enstitü yönetim kurulu doğrudan danışman atayabilir.

(2) Tezsiz yüksek lisans programında yarıyıl projesi danışmanı, ilgili programda ders veren ve (Değişik:RG-9/8/2021-31563)Üniversitede görev yapan öğretim üyeleri veya doktora/sanatta yeterlik derecesine sahip öğretim görevlileri arasından atanır.

(3) (Değişik:RG-25/7/2022-31903)  Tezli yüksek lisans programında tez danışmanı, Üniversite kadrosunda bulunan ve doktorası veya doçentliği ilgili alandan olan ve en az iki yarıyıl süreyle bir yükseköğretim programında ders vermiş öğretim üyeleri arasından atanır.

(4) (Değişik:RG-25/7/2022-31903)  Doktora programında tez danışmanı, Üniversite kadrosunda bulunan ve doktorası veya doçentliği ilgili alandan olan, en az iki yarıyıl süreyle bir yükseköğretim programında ders vermiş olan öğretim üyeleri arasından atanır. Ayrıca diş hekimliği, eczacılık, tıp ve veteriner fakülteleri anabilim dalları hariç doktora programlarında öğretim üyelerinin tez yönetebilmesi için, başarı ile tamamlanmış en az bir yüksek lisans tezi yönetmiş olması gerekir. Sanatta yeterlik programında tez danışmanı bu koşulları sağlayan ve Üniversite kadrosunda görev yapan doktora/sanatta yeterlik derecesine sahip öğretim görevlileri arasından da atanabilir.

(5) (Değişik:RG-25/7/2022-31903)  Sanatta yeterlik programında tez danışmanı, Üniversite kadrosunda bulunan ve doktorası veya doçentliği ilgili alandan olan, en az iki yarıyıl süreyle bir yükseköğretim programında ders vermiş ve başarı ile tamamlanmış en az bir yüksek lisans tezi yönetmiş olan doktora/sanatta yeterlik derecesine sahip öğretim görevlileri veya öğretim üyeleri arasından atanabilir.

(6) Tez çalışmasının niteliğinin ikinci bir danışmanı gerektirdiği durumlarda, ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla ikinci tez danışmanı atanabilir. (Değişik:RG-05/2/2020-31030) İkinci tez danışmanı, Üniversite kadrosu dışından en az doktora/sanatta yeterlik derecesine sahip kişilerden de atanabilir.

(7) Danışmanın çekilme talebi veya öğrencinin danışman değişikliğine ilişkin gerekçeli talebinin anabilim dalı görüşü alındıktan sonra enstitü yönetim kurulu tarafından kabul edilmesi halinde, öğrenciye enstitü yönetim kurulu tarafından yeni bir danışman atanır. Atama işlemi, danışman belirleme ile ilgili maddelere göre yapılır. İstifa eden, altı aydan fazla süreyle yükseköğretim kurumları dışında başka bir kurumda görevlendirilen veya kadrosuyla geçen öğretim üyesinin danışmanlığı kendiliğinden sona erer. (Değişik:RG-05/2/2020-31030) Ancak tez aşamasındaki öğrenciler için öğrencinin ve danışmanın birlikte talebi halinde altı aya kadar enstitü yönetim kurulu kararıyla danışmanlık görevi uzatılabilir.

(8) (Değişik:RG-5/2/2020-31030) Yüksek lisans ve doktora programlarında bir öğretim üyesi kredili derslerden toplamda en fazla 2 ders açabilir ve tezli yüksek lisans ve doktora için en fazla 14 danışmanlık, tezsiz yüksek lisans programları için ise tezli yüksek lisans ve doktora programları hariç en fazla 16 danışmanlık üstlenebilir. Ancak enstitü yetkili kurulları ders sayısını artırabilir veya azaltabilir. Bir öğrenciye tezi için birden fazla danışman atanması durumunda, iki adet ikinci danışmanlığı olan öğretim üyesi, bir adet tez danışmanlığına sahip sayılır. Ancak, Yükseköğretim Kurulu ile yapılan protokol dâhilinde ve üniversite sanayi işbirliği çerçevesinde yürütülen lisansüstü programlar için enstitü yetkili kurullarınca danışmanlık sayısı %50’ye kadar artırılabilir.”

 




https://obs.dicle.edu.tr/oibs/bologna/dynConPage.aspx?curPageId=109&lang=tr