MATEMATİK - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Mezuniyet Unvanı MATEMATİKÇİ
ÖSYM Tipi SAY
Program İçeriği

 

BÖLÜMLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER

 

Bölüm Başkanı                                   : Prof. Dr. H. Özlem GÜNEY

Bölüm Başkan Yardımcısı             : Dr.Öğr.Üyesi Arife ATAY


      Bölümümüz ve çatısı altındaki altı anabilimdalımız 30 Kasım 1973 tarih ve 14728 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 21 Kasım 1973 tarih ve 1785 nolu Diyarbakır Üniversitesi Kuruluş Kanunu' nun 1. 2. ve 7. Maddeleri çerçevesinde Fen Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. Daha sonra bölümümüz ve anablimdalı başkanlıkları 20 Temmuz 1982 tarih ve 17760 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 32. Maddesi çerçevesinde Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde faaliyetlerine devam etmiştir. Son olarak, 02 Eylül 2009 tarih ve 27337 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 15345 nolu Bakanlar Kurulu Kararı ile Fen-Edebiyat Fakültesi kapatılarak Fen Fakültesi kurulmuş ve anılan tarihten itibaren bölümümüz ve anabilimdalı başkanlıkları Fen Fakültesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir. Mezunlarımız MATEMATİKÇİ” unvanı kazanmaktadır. 

Bölümümüzde 7 Profesör; 1 Doçent; 3 Dr.Öğr.Üyesi; 1 Öğretim Görevlisi ve üçü doktora öğrencisi olan 4 Arş. Görevlisi olmak üzere 16 öğretim elemanı görev yapmaktadır. 

Lisans öğrenimine dayalı olarak kendi mezunlarımız başta olmak üzere; hazırlamış olduğumuz Bilimsel Hazırlık Programları (BHP) sayesinde, gerek üniversitemizin ve gerekse diğer üniversitelerin çeşitli fakültelerinin çeşitli bölümleri için mezuniyet sonrası Yükseklisans ve Doktora eğitim programları uygulanabilmektedir. Diğer yandan ÖYP öğrencilerine yönelik lisansüstü eğitim verilebilmektedir. 

Fakültemiz Fizik Bölümü ile karşılıklı Çift Anadal (ÇAP) Programı yürütülmektedir.

Kısıtlı imkânlarımızla üniversitemizin ilgili birimlerince ihtiyaç duyulan destek dersleri de karşılanabilmektedir.

Bölümümüzde 1993 yılından bu yana İkinci Öğretim Programı (İÖP) uygulanmakta olup yetkili organlarca 2013-14 öğretim yılından itibaren bu programa yeni öğrenci alınmaması kararlaştırılmıştır.

Lisans eğitimi ülkemiz üniversitelerinin benzeri bölümlerinin programları ile uyum içinde olup çağın gereklerine uygun çeşitli bilgisayar dersleri Rektörlüğümüz bünyesinde kurulmuş İnformatik Bölümü desteğinde, bilgisayar laboratuva olanaklarıyla, bölümümüzün konusunun uzmanı öğretim elemanlarınca yürütülmektedir. Programımız İstatistik dersleriyle de desteklenmektedir. Bu açılardan bakıldığında paydaşımız birçok bölüme göre ayrıcalıklı olduğumuz düşünülebilir.

Bölümümüz 2014-2015 öğretim yılından itibaren 2014 girişli öğrencilerimiz için Bologna süreci ile uyumlu  Yeni Lisans Programı, üniversitemiz senatosunca kabul edilmiş ve uygulanmaya başlanmıştır. 

Bölümümüz İNTERNET ağına da bağlı olup öğrencilerimize uygulama olanakları sağlanmakta ve bu olanaklar günden güne yaygınlaştırılmaktadır.

Eğitim Formasyonu Programı, son yasal değişiklerle yeniden 2013-2014 eğitim-öğretim yılından itibaren mevcut öğrencilerimiz için YÖK tarafından planlandığı şekilde üniversitemizin ilgili birimlerince yürütülmektedir. Bu konudaki çalışmalar rektörlüğümüz öncülüğünde ilgili birimlerce tamamlanmaya çalışılmaktadır. Böylece mezunlarımızın öğretmen olabilmelerine olanak sağlanmaktadır.

Mezunlarımız, öğretmenlik dışında daha birçok alanda da iş bulabilmektedir. Bu konuda özel öğretim kuruluşları, bilgisayar uzmanlığı ile “matematikçi” ihtiyacı duyulan özel ve tüzel şirketler yanında öğretim üyesi kaynağı olan araştırma görevliliği sayılabilir.

Prof. Dr. H. Özlem GÜNEY

Bölüm Başkanı

 

BİRİM BEK EKİBİ

 

Prof. Dr. Hatun Özlem GÜNEY

Prof. Dr. Sedat İLHAN

 

BİRİMDE BELİRLENEN KIYAS ORTAĞI (REFERANS ALINAN ÜNİVERSİTELER)

 

Orta Doğu Teknik Üniversitesi

Hacettepe Üniversitesi

 

GÖREVLERİMİZ

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YAPMAK

Matematikte geleceğin bilim adamlarını yetiştirmek,

Çağdaş, girişimci, kendine güvenen, bilgi üreten, özgün ve estetik değerlere sahip ve temel matematik bilgisi ile donatılmış bireyler yetiştirmek,

Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora derslerini vermek,

 Öğretmen yetiştirmek, 

Yaz okulu açmak, 

Servis derslerini vermek,

Bilişim sektöründe çalışacak yazılımcılar yetiştirmek,

ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNDE BULUNMAK

Ulusal ve uluslararası dergilerde araştırma makalesi yayınlamak

Ulusal ve uluslararası konferanslara katılmak

Öğrencilerin eğitimine yönelik projeler hazırlamak

Seminerler düzenlemek

Sanayi ile işbirliği yapmak

TOPLUMU BİLGİLENDİRMEK

Matematik ile ilgili bütün bilgileri ve bu alandaki tüm gelişmeleri topluma aktarmak

Toplumun ihtiyacı olan, matematik alanındaki kaynakların hazırlanmasına yardımcı olmak ve denetimini sağlamak

UZGÖRÜŞÜMÜZ

Ulusal ve uluslararası ortamlarda mensubu olmaktan övünç duyulan, verdiği eğitim ve öğretim ile toplumda ve paydaşlarından kabul gören saygın, nitelikli, akılcı ve adaletli

Çağın gerektirdiği sosyo-kültürel gereksinimlere duyarlı,

Alanındaki bilimsel gelişmelere dinamik yapısı ile ayak uyduran,

Eğitim ve araştırma alanında güvenilir, saygın, başarılı ve alanlarında söz sahibi  bireyler yetiştirerek toplum ve paydaşlar tarafından saygı ile karşılanmak.

İLKELERİMİZ

Akademik mükemmellik (Üstünlük, seçkinlik)

Dürüstlük (Kişisel, akademik ve profesyonel)

Akademik özgürlük (Eğitim, araştırma ve ifade özgürlüğü)

Adalet

Şeffaflık

Sorumluluk bilinci

Yaratıcılık

Yenilikçilik

İşbirliğine açık olmak

Liderlik

Takım bilinci

Katılımcılık

Saygılı olmak

Sürekli eğitim-öğretim 

GZFT ANALİZİ

 

GÜÇLÜ  YÖNLERİMİZ

Matematiğin dünyadaki öneminin artması

Öğretim üyelerimizin genç olması

Fakülte bazında Giriş puanlarımızın yüksekliği

Mezunlarımızın genellikle iş bulmaları

Mezunlarımız ile iletişimimizin sürmesi

 

          ZAYIF YÖNLERİMİZ

 

Bölüm stratejisinin eksiklerinin bulunması

Anabilim dallarının dengesiz gelişmesi

Ders yükünün fazlalığı

Matematikçi sayısının ülke genelinde azlığı

Altyapı eksikliği

Araştırma için zaman azlığı

Doktora yapmak isteyen öğrenci sayısının azlığı

FIRSATLARIMIZ

Eğitim-öğretimde uluslararası öğrenci değişim programlarında ülkemizin etkinliğinin yükselmesi

Hızlı teknolojik gelişmeler ve iletişimdeki artış

Değişik kaynakların destekleyebileceği projelerle bilimsel araştırma donanımının temini

Türkiye’nin Avrupa Birliğine üyelik sürecinde, iyi yetişmiş mezunlarımız için yeni istihdam alanlarının oluşması

TEHDİTLER

Siyasi karar mercileri

Yükseköğretim Kurulunun koordinasyon eksikliği

Milli Eğitim politikalarında aksaklıkların bulunması

Özel üniversitelerin öğretim elemanlarına verdikleri ücretlerin yüksek olması

Beyin göçünün olması

TEMENNİLERİMİZ

Yapılan bu strateji ve görev çalışmalarının, sürekli hale getirilmesi ve yönetimin takipçi olması

Yurtdışı araştırma makalelerine mümkünse destek verilmesi

STRATEJİK AMAÇLARIMIZ

 

BİLİMSEL ARAŞTIRMALARA YÖNELİK AMAÇLARIMIZ

Eğitim ve araştırma olanaklarını dünyanın gelişmiş üniversiteleri ile aynı düzeye getirmek için alt yapıdaki ve eğitim-araştırma kadrolarındaki eksikleri gidermek

Lisans ve Lisansüstü derslerle ilgili güncel kitapları temin ederek, verilen hizmetin kalitesinin artırılması

Ulusal ve uluslararası (SCI kapsamında vb.) bilimsel araştırma makale sayısını artırmak, makale yazan öğretim üyelerini ödüllendirmek 

EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ

Bilgisayar laboratuvarının Düzenlenmesi ve Laboratuvarlara uzman alınması

Yan dal programlarının Belirlenmesi ve açılması

Ders dışında öğrencilere yönelik sosyal etkinliklerin sayısını ve bu etkinliklere mezunlarımızın katılımını arttırmak, Mezunlarla iletişimi arttırmak  (3 yıl)

Gelişmiş üniversiteler ile işbirliğine gidilmesi, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora programlarının yeniden düzenlenerek, Erasmus ve Sokrates Programlarına uyumlu hale getirilmesi.

Ders sunumlarında bilgisayar teknolojisinden daha fazla yararlanılması

Öğrenci memnuniyetinin her yıl değerlendirilmesi ve Öğrenci başarı durumunun belirlenmesi 

 

Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Hatun Özlem GÜNEY
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Prof.Dr. Hatun Özlem GÜNEY
BEK Üyeleri
Prof.Dr. Sedat İLHAN
Tarihçe
1974 yılından bu yana ülkemiz coğrafyasının büyük bir yöresinde hizmet veren üniversitemizin en eski fakültelerinden biri olan Fen-Edebiyat Fakültesine bağlı bölümümüz, 2010 yılından itibaren yapılan kuruluş değişikliği ile Fen Fakültesi çatısı altında faaliyet göstermekte olup altı anabilimdalından oluşmaktadır.
Kazanılan Derece
MATEMATİKÇİ
Kabul Koşulları
Lise Mezunu olmak,
Ulusal Merkezi sistem Üniversite Giriş Sınavı ile yerleştirilmiş olmak ve
üniversite tarafından istenen gerekli belgeleri sağlamak.
Üst Kademeye Geçiş
Bölümümüzde ders geçme esası uygulanmaktadır. Bir dersten başarısız olan bir öğrenci o dersi bir üst sınıfta tekrar eder. Devamsızlık nedeni ile kalmış ise sadece o yıl içinde yapılacak her sınava katılmak zorundadır. Bir öğrenci bir yarıyılda en çok 30 AKTS değerinde ders alabilmektedir.
Mezuniyet Koşulları
Kayıt yaptırmış olduğu yıl yürürlükte bulunan lisans programının tüm derslerinden istenen sorumlulukları yerine getirmiş ve her bir dersi en az 60 /100 AGNO ile başarmış olmak gerekir.
Mezun İstihdam Olanakları
Mezunlarımız, öğretmenlik dışında daha birçok alanda da iş bulabilmektedir. Bu konuda özel öğretim kuruluşları, bilgisayar uzmanlığı ile “matematikçi” ihtiyacı duyulan özel ve tüzel şirketler yanında öğretim üyesi kaynağı olan araştırma görevliliği sayılabilir.
Ölçme ve Değerlendirme
Her yarıyıl kayıt olunan her dersten o ders ile ilgili olarak en az bir arasınav ve yarıyılsonu sınavı zorunludur. Ek olarak, ders sorumlusu öğrencilere ilgili ders bilgi paketinde katkı payları belirtilmiş, sınıfta-sınav, uygulama, ödev, sunum, katılım, proje uygulatabilir. Puanlar gerek tam not 100 üzerinden sayısal not olarak ve gerekse tam not 4 üzerinden karşılıkları olan harf notlar şeklinde belirlenmektedir.



https://obs.dicle.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=204