BÖLÜMLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER
Bölüm Başkanı : Prof. Dr. H. Özlem GÜNEY
Bölüm Başkan Yardımcısı : Dr.Öğr.Üyesi Arife ATAY
Bölümümüz ve çatısı altındaki altı anabilimdalımız 30 Kasım 1973 tarih ve 14728 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 21 Kasım 1973 tarih ve 1785 nolu Diyarbakır Üniversitesi Kuruluş Kanunu' nun 1. 2. ve 7. Maddeleri çerçevesinde Fen Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. Daha sonra bölümümüz ve anablimdalı başkanlıkları 20 Temmuz 1982 tarih ve 17760 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 32. Maddesi çerçevesinde Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde faaliyetlerine devam etmiştir. Son olarak, 02 Eylül 2009 tarih ve 27337 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 15345 nolu Bakanlar Kurulu Kararı ile Fen-Edebiyat Fakültesi kapatılarak Fen Fakültesi kurulmuş ve anılan tarihten itibaren bölümümüz ve anabilimdalı başkanlıkları Fen Fakültesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir. Mezunlarımız “MATEMATİKÇİ” unvanı kazanmaktadır.
Bölümümüzde 7 Profesör; 1 Doçent; 3 Dr.Öğr.Üyesi; 1 Öğretim Görevlisi ve üçü doktora öğrencisi olan 4 Arş. Görevlisi olmak üzere 16 öğretim elemanı görev yapmaktadır.
Lisans öğrenimine dayalı olarak kendi mezunlarımız başta olmak üzere; hazırlamış olduğumuz Bilimsel Hazırlık Programları (BHP) sayesinde, gerek üniversitemizin ve gerekse diğer üniversitelerin çeşitli fakültelerinin çeşitli bölümleri için mezuniyet sonrası Yükseklisans ve Doktora eğitim programları uygulanabilmektedir. Diğer yandan ÖYP öğrencilerine yönelik lisansüstü eğitim verilebilmektedir.
Fakültemiz Fizik Bölümü ile karşılıklı Çift Anadal (ÇAP) Programı yürütülmektedir.
Kısıtlı imkânlarımızla üniversitemizin ilgili birimlerince ihtiyaç duyulan destek dersleri de karşılanabilmektedir.
Bölümümüzde 1993 yılından bu yana İkinci Öğretim Programı (İÖP) uygulanmakta olup yetkili organlarca 2013-14 öğretim yılından itibaren bu programa yeni öğrenci alınmaması kararlaştırılmıştır.
Lisans eğitimi ülkemiz üniversitelerinin benzeri bölümlerinin programları ile uyum içinde olup çağın gereklerine uygun çeşitli bilgisayar dersleri Rektörlüğümüz bünyesinde kurulmuş İnformatik Bölümü desteğinde, bilgisayar laboratuvarı olanaklarıyla, bölümümüzün konusunun uzmanı öğretim elemanlarınca yürütülmektedir. Programımız İstatistik dersleriyle de desteklenmektedir. Bu açılardan bakıldığında paydaşımız birçok bölüme göre ayrıcalıklı olduğumuz düşünülebilir.
Bölümümüz 2014-2015 öğretim yılından itibaren 2014 girişli öğrencilerimiz için Bologna süreci ile uyumlu Yeni Lisans Programı, üniversitemiz senatosunca kabul edilmiş ve uygulanmaya başlanmıştır.
Bölümümüz İNTERNET ağına da bağlı olup öğrencilerimize uygulama olanakları sağlanmakta ve bu olanaklar günden güne yaygınlaştırılmaktadır.
Eğitim Formasyonu Programı, son yasal değişiklerle yeniden 2013-2014 eğitim-öğretim yılından itibaren mevcut öğrencilerimiz için YÖK tarafından planlandığı şekilde üniversitemizin ilgili birimlerince yürütülmektedir. Bu konudaki çalışmalar rektörlüğümüz öncülüğünde ilgili birimlerce tamamlanmaya çalışılmaktadır. Böylece mezunlarımızın öğretmen olabilmelerine olanak sağlanmaktadır.
Mezunlarımız, öğretmenlik dışında daha birçok alanda da iş bulabilmektedir. Bu konuda özel öğretim kuruluşları, bilgisayar uzmanlığı ile “matematikçi” ihtiyacı duyulan özel ve tüzel şirketler yanında öğretim üyesi kaynağı olan araştırma görevliliği sayılabilir.
Prof. Dr. H. Özlem GÜNEY
Bölüm Başkanı
BİRİM BEK EKİBİ
Prof. Dr. Hatun Özlem GÜNEY
Prof. Dr. Sedat İLHAN
BİRİMDE BELİRLENEN KIYAS ORTAĞI (REFERANS ALINAN ÜNİVERSİTELER)
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Hacettepe Üniversitesi
GÖREVLERİMİZ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YAPMAK
Matematikte geleceğin bilim adamlarını yetiştirmek,
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen, bilgi üreten, özgün ve estetik değerlere sahip ve temel matematik bilgisi ile donatılmış bireyler yetiştirmek,
Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora derslerini vermek,
Öğretmen yetiştirmek,
Yaz okulu açmak,
Servis derslerini vermek,
Bilişim sektöründe çalışacak yazılımcılar yetiştirmek,
ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNDE BULUNMAK
Ulusal ve uluslararası dergilerde araştırma makalesi yayınlamak
Ulusal ve uluslararası konferanslara katılmak
Öğrencilerin eğitimine yönelik projeler hazırlamak
Seminerler düzenlemek
Sanayi ile işbirliği yapmak
TOPLUMU BİLGİLENDİRMEK
Matematik ile ilgili bütün bilgileri ve bu alandaki tüm gelişmeleri topluma aktarmak
Toplumun ihtiyacı olan, matematik alanındaki kaynakların hazırlanmasına yardımcı olmak ve denetimini sağlamak
UZGÖRÜŞÜMÜZ
Ulusal ve uluslararası ortamlarda mensubu olmaktan övünç duyulan, verdiği eğitim ve öğretim ile toplumda ve paydaşlarından kabul gören saygın, nitelikli, akılcı ve adaletli
Çağın gerektirdiği sosyo-kültürel gereksinimlere duyarlı,
Alanındaki bilimsel gelişmelere dinamik yapısı ile ayak uyduran,
Eğitim ve araştırma alanında güvenilir, saygın, başarılı ve alanlarında söz sahibi bireyler yetiştirerek toplum ve paydaşlar tarafından saygı ile karşılanmak.
İLKELERİMİZ
Akademik mükemmellik (Üstünlük, seçkinlik)
Dürüstlük (Kişisel, akademik ve profesyonel)
Akademik özgürlük (Eğitim, araştırma ve ifade özgürlüğü)
Adalet
Şeffaflık
Sorumluluk bilinci
Yaratıcılık
Yenilikçilik
İşbirliğine açık olmak
Liderlik
Takım bilinci
Katılımcılık
Saygılı olmak
Sürekli eğitim-öğretim
GZFT ANALİZİ
GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ
Matematiğin dünyadaki öneminin artması
Öğretim üyelerimizin genç olması
Fakülte bazında Giriş puanlarımızın yüksekliği
Mezunlarımızın genellikle iş bulmaları
Mezunlarımız ile iletişimimizin sürmesi
ZAYIF YÖNLERİMİZ
Bölüm stratejisinin eksiklerinin bulunması
Anabilim dallarının dengesiz gelişmesi
Ders yükünün fazlalığı
Matematikçi sayısının ülke genelinde azlığı
Altyapı eksikliği
Araştırma için zaman azlığı
Doktora yapmak isteyen öğrenci sayısının azlığı
FIRSATLARIMIZ
Eğitim-öğretimde uluslararası öğrenci değişim programlarında ülkemizin etkinliğinin yükselmesi
Hızlı teknolojik gelişmeler ve iletişimdeki artış
Değişik kaynakların destekleyebileceği projelerle bilimsel araştırma donanımının temini
Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne üyelik sürecinde, iyi yetişmiş mezunlarımız için yeni istihdam alanlarının oluşması
TEHDİTLER
Siyasi karar mercileri
Yükseköğretim Kurulu’nun koordinasyon eksikliği
Milli Eğitim politikalarında aksaklıkların bulunması
Özel üniversitelerin öğretim elemanlarına verdikleri ücretlerin yüksek olması
Beyin göçünün olması
TEMENNİLERİMİZ
Yapılan bu strateji ve görev çalışmalarının, sürekli hale getirilmesi ve yönetimin takipçi olması
Yurtdışı araştırma makalelerine mümkünse destek verilmesi
STRATEJİK AMAÇLARIMIZ
BİLİMSEL ARAŞTIRMALARA YÖNELİK AMAÇLARIMIZ
Eğitim ve araştırma olanaklarını dünyanın gelişmiş üniversiteleri ile aynı düzeye getirmek için alt yapıdaki ve eğitim-araştırma kadrolarındaki eksikleri gidermek
Lisans ve Lisansüstü derslerle ilgili güncel kitapları temin ederek, verilen hizmetin kalitesinin artırılması
Ulusal ve uluslararası (SCI kapsamında vb.) bilimsel araştırma makale sayısını artırmak, makale yazan öğretim üyelerini ödüllendirmek
EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ
Bilgisayar laboratuvarının Düzenlenmesi ve Laboratuvarlara uzman alınması
Yan dal programlarının Belirlenmesi ve açılması
Ders dışında öğrencilere yönelik sosyal etkinliklerin sayısını ve bu etkinliklere mezunlarımızın katılımını arttırmak, Mezunlarla iletişimi arttırmak (3 yıl)
Gelişmiş üniversiteler ile işbirliğine gidilmesi, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora programlarının yeniden düzenlenerek, Erasmus ve Sokrates Programlarına uyumlu hale getirilmesi.
Ders sunumlarında bilgisayar teknolojisinden daha fazla yararlanılması
Öğrenci memnuniyetinin her yıl değerlendirilmesi ve Öğrenci başarı durumunun belirlenmesi