ARKEOLOJİ - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Mezuniyet Unvanı ARKEOLOG
ÖSYM Tipi EA
Program İçeriği
BÖLÜM MİSYONU
Öğretim, araştırma ve kültürel hizmet etkinliklerini evrensel standartlarda yürüterek;
Her alanda yetkin ve kendine güvenen, çok boyutlu ve bağımsız düşünce yeteneği ile donanmış, toplumsal sorumluluk bilincine sahip bireyler yetiştirmek,
Toplumumuzun ve insanlığın sosyal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişimi için bilgiye ulaşma, üretme, uygulama, yayma yetileriyle donanmış bireyler yetiştirmek,
Esnek öğretim ve çalışma ortamı yaratarak öğrencilerimizin akademik öğrenme ve kişisel gelişim  süreçlerini gururla ilerletebilmelerine olanak sağlamak

BÖLÜM VİZYONU
Bölgesel ve ulusal açıdan ülkemizin kültürel dokusunu tanımayı,
Bu değerleri uluslararası düzeyde tanıtmayı bir ihtiyaç olarak gören herkesi hedef kitlesi içinde düşünen,
Çağın gerektirdiği sosyo-kültürel gereksinimlere duyarlı,
Alanındaki bilimsel gelişmelere dinamik yapısı ile ayak uyduran,
Eğitim alanında güvenilir, saygın, başarılı ve arkeolojide söz sahibi bir bölüm olmak...

BÖLÜM TEMEL DEĞERLERİ
  1. Evrensellik: Temel eğitim felsefemiz, 21. yüzyılda, gelişen ve değişen teknolojiyi tanıyan, bilgiye nasıl ulaşılacağını bilen, yaşadığı ortamı tanıyan ve buna göre bireysel davranışlarını olgunlaştıran, öncelikle kendileri ve çevreleriyle barışık, hoşgörülü, başkalarının düşünce ve inançlarına saygılı, her türlü şiddete karşı, hümanist, demokrat, ulusal ve evrensel değerlerle donanmış öğrenciler yetiştirmektir.
  2. Çağdaşlık: Eğitim-öğretim uygulamalarımız, kendi alanında çağdaş gelişmelerin yakından izlenmesi ve bunların uygulamaya alınması temeline dayanır.
  3. Öğrenci merkezli olma: Her öğrencinin değerli olduğu inancından hareketle, onların gelişmiş, olgun bir kişilik yapısına sahip olması doğrultusunda eğitim ve öğretim, öğrenci merkezli olmalıdır.
  4. Çok yönlülük: Toplumsal, bireysel ve kültürel boyutları ile çok yönlü bir eğitim süreci izlemek.
  5. Üretkenlik: Bilginin öğrenci tarafından da üretilebileceği aşılanmalı; bu doğrultuda eğitime derinlik katılmalı, bilgi, yeni bilgileri üretmek için edinilmelidir. Eğitimin; sorun çözme, eleştirel olma,yaratıcı olma, araştırma yapma gibi öğrenciye kalıcı nitelikleri kazandırması gerektiğine inanıyoruz.
Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Vecihi Özkaya
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Arş.Gör. Ahmet Emirhan Bulut
Tarihçe
1996 yılında Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü olarak eğitime başlayan bölümümüz, 2004 yılından itibaren Sanat Tarihi Bölümü ve Arkeoloji Bölümü olarak iki ayrı bölüm haline dönüşmüştür. İlk mezunlarını 2000 yılında vermiş olan Arkeoloji Bölümü, kesintisiz olarak eğitim hayatına devam etmektedir. 2010 yılında anabilim dallarına ayrılmış olan bölüm, Tarih öncesi Arkeolojisi, Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi ve Klasik Arkeoloji olmak üzere üç anabilim dalına sahiptir. Bu Anabilim Dalları içerisinde sadece Klasik Arkeoloji anabilim dalı aktif durumda olup, öğrenci kabul etmektedir.

2014-2015 Öğretim yılında Dicle Üniversitesinin genelinde uygulanmaya konulacak olan, Bologna Programına uyum çerçevesinde dersler ve ders müfredatları düzenlenmiş olup yeni öğretim programına geçiş beklenmektedir.
Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Arkeoloji alanında lisans diploması verilir.
Kabul Koşulları
Lise diploması ve Lisans Yerleştirme Sınavını kazanmak.
Üst Kademeye Geçiş
Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin zorunlu ve seçmeli derslerden 240 AKTS'lik krediyi tamamlaması ve mezuniyet notunun 100 üzerinden en az 60 ortalamaya sahip olması ve başarısız dersi olmaması gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Programdan mezun olacakların istihdam edilebilecekleri yerler: T. C. Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde, Anıtlar ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Koruma Kurulu Müdürlükleri, Devlet Müzeleri, Özel Müzeler, DÖSİM vb. kurumlarda uzman, danışman ve üniversitelerde araştırmacı.
Ölçme ve Değerlendirme
Derslerin bilgi paketinde belirtilen şekilde uygulanacaktır.



https://obs.dicle.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=206