HEMŞİRELİK - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi SAY
Program İçeriği

            Vizyon



Ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan, tercih edilen, çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda gerekli bakım hizmetini verebilecek, profesyonel hemşireler yetiştiren bir eğitim kurumu olmaktır.



Misyon



Bilim ve teknolojiye dayalı yaklaşım ve yöntemlerle eğitilmiş birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sürdürmede bakım, eğitim, araştırma yönetim, danışmanlık ve liderlik rollerini etkin olarak gerçekleştiren, çevreye saygılı, güvenilir hemşirelerin yanı sıra sürekli mükemmelliğe ulaşmaya gayret gösteren, akademik alanda çalışan hemşirelerin yetişmesini sağlamak, temel hemşirelik eğitim ve hizmetlerinin gelişmesine katkıda bulunmaktır.



Bölümün temel değerleri



Profesyonellik



  Bilimsellik 



 Yenilikçilik 



 Hümanizm 



 Ekip bilinci 



 Duyarlılık 



 Otonomi 



 Etik bilinci  



 Dürüstlük 



 Yaratıcılık 



 Liderlik



 



      Birim BEK Ekibi



Prof. Dr. Mustafa KELLE



Dr. Öğr. Üyesi Gülhan YİĞİTALP



Dr. Öğr. Üyesi Leyla ZENGİN



Doç. Dr.  Funda GÜMÜŞ 



Doç. Dr. Hamdiye ARDA SÜRÜCÜ



Doç. Dr.  Gülbeyaz BARAN DURMAZ



Doç. Dr.  Yeter DURGUN OZAN



Doç. Dr. Mesude DUMAN



Dr. Öğr. Üyesi Hasan GENÇ



Öğrt. Gör. Uzm. Medine ERKAN



Öğrt.Gör. Semra TEMEL



Öğrt. Gör. İkram DURĞUN



Öğrt. Gör. Uzm. Evin EVİNÇ



Öğrt. Gör. Dr Esra ANUŞ TOPDEMİR (Uygulamalı Birim)



Öğrt. Gör. Tülay YILDIRIM (Uygulamalı Birim)



Öğrt. Gör. Çiçek SARUHAN (Uygulamalı Birim)



 



  



 Belirlenen Kıyas Ortağı (Referans Alınan Üniversiteler)



İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa



İstanbul Üniversitesi



İnönü Üniversitesi



Sakarya Üniversitesi



Dokuz Eylül Üniversitesi



Ege Üniversitesi



Atatürk Üniversitesi



Niğde Üniversitesi



Arel Üniversitesi


Bölüm Başkanı
Doç.Dr. Funda GÜMÜŞ
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Doç.Dr. Funda GÜMÜŞ
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Doç.Dr. Mesude DUMAN
Sekreter
Yüksekokul Sekreteri Adem BAYRAM
Program Başkanı
Doç.Dr. Funda GÜMÜŞ
Tarihçe
Yüksekokulumuz 2 Kasım 1996 tarih ve 22805 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Yüksekokullarının faaliyete geçirilmesi ile ilgili Sağlık Bakanlığı ile YÖK arasında bir protokol imzalanmıştır. Bu protokol ile 1997 yılında Dicle Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümüne öğrenci almaya başlamıştır. 1999–2000 Eğitim – Öğretim yılında da Sağlık Memurluğu Bölümü açılarak Hemşirelik ve Sağlık Memurluğu olarak Eğitim-Öğretimini sürdürmüştür. Ancak, 2007–2008 Eğitim – Öğretim yılında Sağlık Memurluğu Bölümünün kapatılmasıyla Hemşirelik ve Sağlık Memurluğu Bölümü birleştirilerek halen Hemşirelik Bölümü olarak Eğitim – Öğretimine devam etmektedir. Yüksekokulumuz Eski Edeiyat Fakültesi binasında Eğitim – Öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. 2011–2012 Eğitim-Öğretim yılı itibariyle 395 öğrencimiz Eğitim-Öğretimine devam etmekte olup, Akademik Personel olarak; 3 Öğretim üyesi, 6 Öğretim Görevlisi, 1 Okutman ve 3 Araştırma Görevlisi 11 idari personel olarak da hizmet vermektedir. Ülkemizde benzer alanlarda faaliyet gösteren diğer Yüksek Öğrenim Kurumları arasında gerek bilimsel araştırma ve yayın, gerekse de Eğitim-Öğretim faaliyetlerinde belli alanlarda öne çıkmak temel amacımızdır.
Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Hemşirelik Lisans Derecesi verilecektir.
Kabul Koşulları
Türkiye Cumhuriyet’i vatandaşı olan öğrenciler, Hemşirelik bölümüne Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş Sınavı (YGS) sonucuna göre YGS-2 puan türünden kabul edilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürler bölümünü ziyaret ediniz.
Daha fazla bilgi için lütfen Dicle Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi ile irtibata geçiniz.
Üst Kademeye Geçiş
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Hemşirelik bölümünde ya da bölümle ilgili alanlarda yükseklisans ve bazı durumlarda doktora programlarına başvurabilir. Lisanüstü Eğitim Ulusal Yönetmeliği’ne göre, öğrenciler yüksek lisans programlarına, lisans programlarındaki başarı seviyeleri ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’nda ilgili alanlarda aldıkları puanları esas alınarak kabul edilmektedirler. Bu bağlamda ulusal yönetmelikler ve her üniversitenin senatosu tarafından belirlenen yönetmelikler, adayların genel değerlendirmesinde ALES sonuçlarının ağırlığını belirleyecektir. Kurumların yönetmeliklerine bağlı olarak, başvurulan bölümlerin bazılarına kabul edilmek için yabancı dilde belirli düzeyde yeterlilik de gerekmektedir.
Mezuniyet Koşulları
Bir öğrencinin Hemşirelik programından mezun olabilmesi için aşağıdaki koşulları karşılaması gerekmektedir:
•Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak
•100 üzerinden en az 60 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir
•Uygulamaların en az %80’ ine, teorik derslerin ise en az %70’ ine devam zorunluluğu vardır.
•Öğrenciler haftada en fazla 40 saat ders alabilir. Bir dönem 15 haftadan oluşur.
Detaylı bilgi için "Dicle Üniversitesi Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği"
Mezun İstihdam Olanakları
Bölümümüzden mezun olan öğrenciler KPSS sınavlarında başarılı olmaları durumunda Sağlık Bakanlığı kadrolarında yer alarak Hemşirelik yapabilmektedirler.
Ayrıca sağlık alanında yetişmiş nitelikli insan gücünün azlığı nedeniyle özel sektörde kolaylıkla iş bulabilmektedirler. Türkiye ve yurtdışındaki üniversitelerde ilgili yüksek lisans ve doktora programlarına kayıt olarak akademik kariyer de yapabilirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Hemşirelik programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. Ders üniteleri ile ilgili çıktılar ise ders tanımının yer aldığı kısımda final notlarına sağladığı katkı ile birlikte gösterilmiştir.
•Ara Sınav
•Final Sınavı
•Telafi Sınavı
•Kısa Sınav (Quiz)
•Ödev Değerlendirme
•Bilgisayarla Sunum Yapma

Öğrencilerin, Hemşirelik programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir.
Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav, bir ödev ve kısa sınav (quiz) içerir.
Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde "Ölçme ve Değerlendirme" başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır.
Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir.Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için en az% 40 ve en fazla % 60 olur.
Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve başarılı ya da başarısız olarak değerlendirilir.

Değerlendirme:
Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve final) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır, geçme notu 60 ve üzeridir.
Detaylı bilgi için “Not Değerlendirme” bölümünü ziyaret ediniz.



https://obs.dicle.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=511